بیت کوین - ارز مجازی

بیت کوین و ارزهای دیجیتال آینده ی پول های دنیا هستند

بیت کوین - ارز مجازی

بیت کوین و ارزهای دیجیتال آینده ی پول های دنیا هستند

بیت کوین
واقیعت بیت کوین چیست و چه پشتوانه ای دارد؟
در گذشته فیات مانی ها و یا پول های کاغذی که وابسته به دولت ها و بانک ها بودند پشتوانه هایی نظیر طلا و تولید ناخالص ملی که وابسته به اقتصاد یک کشور بود داشتند و با توجه به ان ها اعتبار می گرفتند .
اما اکنون بیت کوین مالکیتی مختص به یک کشور و یک نهاد خاص ندارد و بر همین اساس هم هیچ گونه پشتوانه ای نظیر پشتوانه های سنتی نخواهد داشت

کلمات کلیدی

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

قیمت بیت کوین

بیت کوین

آشنایی بیشتر با ارز های رمز پایه

بیت کوین

واقیعت بیت کوین چیست و چه پشتوانه ای دارد؟
در گذشته فیات مانی ها و یا پول های کاغذی که وابسته به دولت ها و بانک ها بودند پشتوانه هایی نظیر طلا و تولید ناخالص ملی که وابسته به اقتصاد یک کشور بود داشتند و با توجه به ان ها اعتبار می گرفتند .
اما اکنون بیت کوین مالکیتی مختص به یک کشور و یک نهاد خاص ندارد و بر همین اساس هم هیچ گونه پشتوانه ای نظیر پشتوانه های سنتی نخواهد داشت.
اما چه چیزی به بیت کوین ارزش می دهد؟
اقبال بازار یا همان عرضه و تقاضا و گسترش کاربردهای ان در سطح جامعه سبب قیمت گذاری بر روی بیت کوین می شود . به گونه ای که یک فرد در جامعه برای یک واحد از بیت کوین حاضر است چه کالایی یا چه مقدار فیات مانی بپردازد و در قبال ان بیت کوین دریافت کند . اکنون که بازار کریپتو کارنسی نوظهور هست ثبات بسیار کمی دارد و نوسانات شدیدی دارد اما در گذر زمان انتظار می رود قیمت ها نوسانات کمتری داشته باشند . از طرفی بازار کریپتوکارنسی در ابتدای راه و گسترش می باشد و انتظار رشد بالایی در طی سال های اتی از ان می رود و سرمایه گذاران در ان با نگرش سودهای خوب وارد ان می شوند که خودش موجبات گسترش این ارز را در جامعه مهیا خواهد کرد .

این روزها شاهد گسترش هر روزه ارزهای دیجیتال در سطح جوامع مختلف هستیم و هر روزه از کنار و گوشه دنیا خبرهایی مبنی بر اینکه کسب و کارهای مختلف انواع ارزهای دیجیتال را در مقابل کالا یا خدمات خود می پذیرند . از همه مهم تر این که شرکت های بزرگی نیز پا به این عرصه گذارده و پلتفرم های دریافت ارزهای دیجیتال را برای خود به وجود آورده اند . اخیرا مهم ترین خبری که بیت کوین و نوسانات آن را تحت تاثیر قرار داده خبر قراردادهای آتی بیت کوین در بورس اوراق بهادار نیویورک می باشد . اگرچه فعالیت آن تا ماه نوامبر به تعویق افتاد اما بیت کوین و قیمت آن بسیار متاثر از خبرهای منتشر شده در این خصوص می باشد . بورس اوراق بهادار نیویورک با این عمل رسما به بیت کوین مشروعیت قانونی می بخشد و مهر تایید و اعتبار بر روی آن می زند .

اساسا بازارهای مالی و بالاخص مارکت کریپتو کارنسی همواره دستخوش دستکاری های قیمتی بازیگردانان و سرمایه داران بزرگ بازار می باشد . از این رو این بازیگردانان با در اختیار داشتن شبکه های خبری و ارتباطی در روندهای نزولی اخبار منفی منتشر می کنند و در روندهای صعودی اخبار مثبت برای رشد هر چه بیشتر بازار منتشر می کنند . اساسا این عمل و دستکاری قیمتی بازارها جرم محسوب می گردد اما مافیای قدرت و ثروت توانایی انجام هر کاری را دارد . بازارهای مالی همیشه در اوج اخبار منفی و ناامیدی سرمایه گذاران بازار شروع به رشد می کنند و در اوج اخبار مثبت و سرمستی سرمایه گذاران و تریدرها تغییر روند داده و ریزش خود را آغاز می کنند .

اساسا هیچ گونه توصیه ای برای سرمایه گذاری در این بازار که نوسانات بسیار زیادی دارد و از طرفی پشتوانه فیزیکی ندارد نیست و از همه مهم تر این که هر لحظه با به وجود آمدن کامپیوترهای کوانتومی موجودیت این بازار به خطر می افتد ریسک بالای سرمایه گذاری را در پی دارد . اما تنها توصیه مهمی که می توان داشت در بازارهای مالی نگهداری سهام و صبر تنها راه موفقیت و جبران ضرر می باشد و در این مارکت سراسر نزولی و ناامید کننده دوباره روزهای خوش فراخواهد رسید .

اما نکته ای که در این میان قابل توجه است سیستم های ماین و استخراج کنندگان این ارزهای می باشد که می تواند ثروتی باد آورده را فراهم کند . سیستم هایی که پس از شش ماه تا یکسال تمامی هزینه ها را جبران خواهد کرد و سودهای بسیار خوبی را نصیب افراد فعال در این حوزه خواهد کرد . شاید در این روزهای رکود اقتصادی فعالیت افراد در بخش ماین و استخراج خالی از لطف نباشد . از طرفی نیز در مبادلات خارج کشور و تجارت نیز می توان از این ارزهای بهره برد . همان طور که مستحضرید در حال حاضر بسیاری از کشورها در حال بکارگیری ای تی ام های بیت کوین هستند که در قبال دریافت بیت کوین دلار تحویل می دهند و نهادهای نظارتی سعی در توسعه ارزهای دیجیتال و کاربردی کرد ان ها دارند . آن ها بخوبی می دانند که آینده از آن بیت کوین و ارزهای دیجیتال می باشد و در آستانه انقلابی در نظام پولی و مالی قرار داریم . فیات مانی ها و پول های کاغذی به مرور تضعیف خواهند شد و کاربردهای آن ها به شدت کاهش پیدا خواهد کرد .

کمی بررسی در حوزه ارزهای دیجیتال این راه را به ما نشان خواهد داد که برخی صنایع تحت تاثیر شدید از گسترش این ارزها قرار خواهند گرفت . صنعت برق و نیروگاه , شرکت های سازنده کارت گرافیک نظیر انویدیا و ای ام دی , و صنایع سازنده تلفن های همراه هوشمند و سیستم های کامپیوتری وابستگی بیش از پیش جوامع و افراد را به این حوزه رقم خواهند زد .

امید است در طرح های توسعه آتی جایگاهی برای صنایع مختلف و نظر به رشد برخی صنایع در دستور کار قرار گیرد . از آنجا که همواره به دنبال خودکفایی بوده و هستیم یکی از بهترین جایگاه ها که امید است مورد توجه قرار گیرد حرکت به سمت این صنایع و خودکفا شدن در این حوزه است و حتی شاید بتوان سایر جوامع را به خود وابسته کرد .

سوالی که مطرح است غیر از پذیرفتن این ارزها توسط افراد آیا راه دیگری برای تبدیل کردن ارزهای دیجیتالی به یکدیگر و یا فروش آن ها وجود دارد ؟ بله این روزها اکسچنج ها و صرافی های دیجیتالی مختلفی با پلتفرم های متمرکز و غیر متمرکز این امکان را فراهم آورده اند تا در پلتفرم آن ها ترید کرد و سایر ارزها را به یکدیگر و حتی در برخی به ارزهای کاغذی تبدیل کرد . همچنین برای جلوگیری از متضرر شدن ارزهای دیجیتال با ثباتی نیز شکل گرفته اند که از جمله آن ها می توان بهتتر و دلار حقیقی و دای اشاره نمود که ریسک ارزهای دیجیتالی را پایین آورده و بسیار مورد استفاده تریدرها نیز می باشد .
به وجود آمدن دلار حقیقی و دای پس از تتر این نوید را می دهد که مارکت کم کم برای رشد آماده می شود . زیرا اساسا برای رشد بازارهای مالی نیاز به پول هست و در مارکت کریپتو کارنسی این نیاز با خلق پول به این صورت تامین گردیده است .